Nadruk flex jest szybką i tanią metodą zdobienia odzieży. Świetnie sprawdza się przy materiałach z bawełny lub poliestru, a także wszelkiego rodzaju ich mieszankach. Specjalne rodzaje folii wykorzystywanej w tej metodzie, umożliwiają przenoszenie konkretnych wzorów także na nylon, acryl czy materiały rozciągliwe. To rozwiązanie dedykowane osobom, zainteresowanym dość niskim nakładem produktów. Prezentowe T-shirty z nadrukiem, czy nieco bardziej eleganckie koszulki polo z logo świetnie sprawdzą się w roli upominków dla Twoich klientów.
Jak zostało już wspomniane powyżej, ten rodzaj nadruku charakteryzuje się zastosowaniem specjalnej folii, na którą nanoszone są konkretne logotypy. Samo wykonanie zajmuje tylko kilka chwil, a efekt końcowy jest nieprzeźroczysty, gładki i lekko błyszczący. Odzież pracownicza z nadrukiem flex jest wytrzymała, jednak w przeciwieństwie do haftu czy sitodruku wymaga właściwej pielęgnacji i przestrzegania pewnych zasad.
Wykorzystanie tej metody daje wiele możliwości, jednak należy pamiętać, że ma też pewne ograniczenia. W przeciwieństwie do innych technik, ta bazuje tylko na kilkudziesięciu dostępnych kolorach folii, które nie mogą się wzajemnie przenikać czy rozmywać. Wykorzystanie nadruku flex ma więc miejsce tylko w przypadku prostych logotypów. Co więcej, dedykowane jest wybranym branżom. Na przykład odzież dla gastronomii z nadrukiem nie sprawdzi się zupełnie, gdyż wykonane logo nie nadaje się do prania w temperaturach powyżej 60 stopni. Warto mieć to na uwadze, decydując się na taką technikę zdobienia tkanin.
Nowoczesny nadruk flex nie niszczy się, nie odpada i nie kruszeje, pod warunkiem zachowania dbałości i ostrożnego czyszczenia. Jest metodą efektowną, choć zdecydowanie mniej trwalszą od haftu komputerowego. Świetnie sprawdzi się na gadżetach reklamowych. Jest polecany dla osób wymagających, stawiających na elegancki wygląd.