Haft komputerowy

Jedną z najszlachetniejszych i wciąż najbardziej popularnych technik zdobienia tkanin oraz tekstyliów jest haft komputerowy. Jego początki, choć bardzo prymitywne sięgają czasów starożytności. To wówczas kobiety ręcznie haftowały zdobienia na różnego rodzaju materiałach. Rozwój technologii i pełna automatyzacja pozwoliły ewoluować metodzie, która w szybkim czasie stała się rozwiązaniem przejętym przez współczesny marketing. Odzież firmowa z haftem jest bowiem nieodłącznym elementem większości przedsiębiorstw, stawiających na rozpoznawalność własnej marki.

Haft komputerowy jest metodą, która polega przeniesieniu konkretnego logotypu na wybraną tkaninę. Wszystko dzieje się dzięki specjalnemu programowi do digitalizacji, a więc układania ściegów zgodnie z ustalonym wzorem. Finalnie, maszyna zwana potocznie hafciarką odczytuje wprowadzane dane i przy pomocy kilkunastu nici, automatycznie wyszywa je na materiale. Technika, o której mowa stosowana jest w codziennej odzieży pracowniczej, ze względu na swoją trwałość i powtarzalność. W krótkim czasie można wykonać koszulki polo z logo bądź gadżety reklamowe w postaci czapki z haftem nazwy przedsiębiorstwa. Możliwości jest wiele, stąd niezwykła popularność tego rozwiązania.

Na czym można wykonać zdobienia haftem komputerowym?

Opisywana technika zdobienia bazuje na tkaninach odzieżowych. Z jej pomocą polar firmowy z logo prezentuje się elegancko i profesjonalnie. Odzież pracownicza z haftem buduje prestiż i tożsamość marki, przyciągając uwagę potencjalnych odbiorców. Haft komputerowy oznacza się dokładnością, odwzorowaniem kształtu, proporcji i kolorów zaprojektowanego logo. Gwarantuje wieloletnią trwałość, niezależnie od częstotliwości prania czy działania zróżnicowanych warunków atmosferycznych. Jest też szybki, co pozwala zaoszczędzić czas skompletowania ubioru firmowego dla członków zespołu. Zastosowanie haftu komputerowego nie ogranicza się jednak wyłącznie do tkanin ubraniowych. Coraz częściej bowiem można spotkać miękkie ręczniki z haftem bądź gadżety tekstylne, do których zaliczają się np. torby na zakupy czy haftowane breloki. Takie koncepcje idealnie sprawdzają się w formie podarunków dla stałych Klientów, czy nagród w organizowanych przez firmę konkursach. Co więcej, ich obecność ma zdecydowanie większy zasięg niż klasyczne plakaty bądź ulotki.

Haft komputerowy to elegancja, tradycja i trwałość. Dzięki komputerowej technice, nawet najbardziej skomplikowane litery czy wzory wyszywane są z chirurgiczną precyzją. Atutem tej koncepcji jest również kwestia ekonomiczna, gdyż duże nakłady odzieży pracowniczej po prostu się opłacają. Ubrania firmowe z haftem są współcześnie doskonałym narzędziem marketingowym, z którego warto korzystać chcąc osiągnąć sukces w branży, a tym samym wyróżnić się na tle konkurencji.