Każda z nowoczesnych technik zdobienia tkanin czy tekstyliów posiada swoje zalety i wady. Decydując się na konkretne rozwiązanie warto wziąć pod uwagę przeznaczenie produktu oraz specyfikację zawodu. Obecnie najpopularniejszymi koncepcjami stosowanymi w branży reklamowej są haft komputerowy i nadruk. Różnice pomiędzy nimi są znaczne. Które rozwiązanie jest lepsze dla Ciebie?

Haft komputerowy – niekwestionowany król wśród zdobień!

Zastosowanie tej techniki oparte jest na odwzorowaniu na tkaninie konkretnego motywu ściegami hafciarskimi. Ma to miejsce dzięki specjalnemu programowi komputerowemu, który umożliwia odtworzenie logo firmy w bardzo szerokiej gamie kolorystycznej. Haft komputerowy daje zatem ogromne pole „do popisu”. Wykorzystywany jest w odzieży i tekstyliach reklamowych, gdzie poza stroną wizualną liczy się trwałość. Warto zauważyć, iż wspomniana technika występuje w kilku wariantach. Pierwszym z nich jest klasyczny haft płaski, prezentujący się w sposób niezwykle stylowy. Najczęściej wykorzystuje się go w odzieży klasy premium, dedykowanej wyższym stanowiskom i formalnym spotkaniom biznesowym. Mowa tu przede wszystkim o rozwiązaniach, jak eleganckie koszule z haftem czy mniej formalne, ale również stylowe koszulki polo z logo.  Wariant przestrzenny 3D, charakteryzujący się nutą nowoczesności i wypukłości jest najlepszym rozwiązaniem zdobienia materiałów grubszych, jak np. czapki, bluzy firmowe czy hotelowe ręczniki z haftem. Z kolei metoda pętelkowa nadaje emblematom puszystości, co chętnie wykorzystywane jest w produktach i akcesoriach dedykowanych dzieciom. Zalet haftu komputerowego jest wiele. Rozpoczynając od trwałości i niespieralności, poprzez elegancki i estetyczny wygląd, kończąc na możliwości personalizacji produktów. Jest obecnie metodą najczęściej wybieraną przez współczesne firmy.

Nadruk – lider nie tylko w zdobieniach tkanin.

Nadruk komputerowy to kolejna, warta uwagi technika zdobienia, która w przeciwieństwie do klasycznego haftu, może być stosowana również na innych materiałach takich jak papier, folia a nawet plastik. Tu także wyróżnić można kilka jej rodzajów, pozwalających na dopasowanie do potrzeb firmy i zastosowania produktów reklamowych. Popularnym wariantem wciąż pozostaje klasyczny sitodruk, w którym farbę przeciska się przez matrycę, dociskaną przy pomocy rakli. Sitodruk termotransferowy to metoda nanoszenia konkretnego wzoru (w odbiciu lustrzanym) na papier transferowy, by w kolejnym kroku za pomocą prasy termicznej wprasować dane logo w materiał. Daje to sposobność uzyskania oryginalnych, często autorskich nadruków z lekko połyskującą powierzchnią. Takie koncepcje stosowane są w przypadku produktów firmowych jak miękkie bluzy z nadrukiem czy czapki z logo wykonanym ze zdjęcia. Co ważniejsze, to właśnie sitodruk i nadruk cyfrowy umożliwiają idealne odwzorowanie detali i barw, nawet bardzo szczegółowych grafik. Za wyborem tej opcji przemawia także fakt, iż technika zdobienia w postaci nadruku jest opłacalna nie tylko przy dużych zamówieniach, ale również pojedynczych sztukach.

Niezależnie od wybranej techniki, odzież firmowa z logo musi wyróżniać się trwałością, komfortem noszenia i elegancją. Dlatego warto dokładnie przemyśleć wybraną opcję, zwiększając tym samym szanse na odniesienie sukcesu w branży.